“Drie jaar alweer!” Nick Couwenberg straalt als hij dit hardop zegt. Hoe ik hierop terugkijk? Nou, de eerste twee jaar waren als beginnend ondernemer al een achtbaan en dat is dit jaar eigenlijk niet anders geweest. Waar we het jaar goed van start zijn gegaan, had COVID-19 de wereld al snel in haar greep. Ondanks de crisis blijft de opgave bij onze klanten onverminderd groot en is ons team met 30% gegroeid. Eigenlijk is dit achteraf gezien wel het meest lastige gebleken. We zijn namelijk een organisatie die stuurt op cultuur en cultuurwaarden en dat is nu eenmaal lastiger via Microsoft Teams dan de manier waarop we dat gewend waren. Toch wel knap hoe ons team dit dan toch flexibel oppakt en ten goede weet te keren, niet alleen voor onze klanten maar ook voor elkaar: een jaar geleden had ik namelijk niet verwacht aan een digitale vrijdagmiddagborrel deel te nemen. En zeker ook voor onze nieuwe collega’s; probeer maar eens te wennen bij een organisatie vanachter je scherm op afstand.”

“Kijkend naar de komende twee jaar verwacht ik nog verdere groei. De opgave bij onze klanten blijft de komende jaren onverminderd groot en dankzij onze mensen zijn onze huidige klanten in de afgelopen 3 jaar “Fan van Facet” geworden. Dat is uiteindelijk ook ons doel. Fans impliceren namelijk een verbondenheid, een gevoel van op een duurzame manier samen ergens voor gaan. Als advies in duurzaamheid de business is waarin je opereert, dan is de duurzaamheid in je relaties op z’n minst de basis.”

“De ervaringen van de afgelopen jaren hebben er overigens voor gezorgd dat we producten hebben kunnen ontwikkelen die klantoverstijgend toegepast kunnen worden. Er blijft altijd maatwerk in ons werk, vooral als het gaat om bijvoorbeeld participatietrajecten met bewoners. Toch gaan we de komende jaren meer bewezen succesvolle producten grootschalig in de markt lanceren. Hier kijk ik erg naar uit.
Verder zullen we naast de overheid ook het bedrijfsleven meer en meer gaan bedienen. Dit is een logische volgende stap in onze ontwikkeling. Niet alleen omdat het bedrijfsleven steeds vaker oplossingen voor de (lokale) overheden, waarvoor wij actief zijn, kunnen gebruiken, maar ook omdat we daarmee als organisatie voor de langere termijn een betere risicospreiding hebben en minder afhankelijk zijn van cyclische bewegingen.”

“Toch hoop ik dat we de COVID-periode snel achter ons kunnen laten, want ons team wil het liefste écht fysiek samenwerken. Desondanks zal het kort online overleggen zeker overeind blijven, want dat heeft zo zijn voordelen. Voor mijzelf merk ik dat met de groei van de organisatie mijn rol met deze groei meebeweegt. Dit betekent (nog) meer loslaten. Haha, dat is  wel een dingetje voor mij als detaillist. Toch denk ik dat dit echt nodig is voor de groei van het team. Ik wil me dan ook vooral toeleggen op het  faciliteren van onze medewerkers, zodat het team optimaal kan presteren en onze klanten fans blijven. Dan ziet onze toekomst er opnieuw rooskleurig uit!”